پخش لوله و اتصالات آب و گاز

فوم های الاستومری،رولی و لوله ایی

ساختار و کاربرد فوم الاستومری

فوم های الاستومری از خانواده پلیمر ها هستند که در صنعت استفاده فراوانی می شود . این فوم ها بعنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد و در برابر مواد اسیدی رقیق و قلیایی ها و نمک ها مقاومت دارد. بخار خاصیت زد اسیدی و ضریب زیاد عایق بندی در صنعت عایق بندی لوله های آب مورد استفاده قرار می گیرند.

اشکال فوم الاستومری

فوم الاستومری در چند شکل مختلف وجود دارند ، رولی آنها برای عایق بندی کف ساختمان ها و شانه تخم مرغی ها استفاده می شود.نمونه لولی ایی آن ها برای عایق بندی لوله های آب مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین این فوم ها خیلی سبک می باشند و چون انعطاف بالایی دارند و نرم هستند میتوانیم راحتتر لوله ها و کف ساختمان ها را ایزوله کنیم.این عایق ها هم بصورت ساده (بدون چسب) و هم بصورت چسب دار موجود است.

مزیت ساختار مولکولی فوم الاستومری

فوم الاستومری نیاز به روکش جدا ندارند چون بافت سلولی خودشان بصورتی طراحی شده که آب و یا مواد نمناک در آن نفوذ نمیکند. قیمت اولیه آن گران تر از پشم شیشه و یا پشم سنگ است ولی به دلیل طول عمر بالاتر و عدم نیاز به روکش هزینه تمام شده آن کمتر از پشم شیشه می شود. این عایق ها فاقد مواد سمی و آزبست ها هستند و برای سلامتی خطرناک نیستند، برخلاف نوع پشم شیشه که زیان آور است . کار با آنها نیازی به تجهیزات بهداشتی ندارد.طبق مبحث شماره ۱۹ مقررات ملی ساختمان، مقاومت حرارتی منازل نباید از حد مجاز کمتر باشد تا مصرف سرانه انرژی پایین آید.