بلاگ

نکات ضروری در انتخاب لوله و اتصالات

لوله و اتصالات

با پیشرفت صنعت ساختمان سازی،نیاز به انواع لوله و اتصالات در بخش های مختلف ساختمان بیشتر از قبل شده است.همچنین تنوع زیاد در تجهیزات ساختمان ها ، کاربرد لوله ها را بیشتر و حساس تر از گذشته کرده است و تنوع در لوله ها را بالا برده است. یکی از مهمترین بخش های زیربنای ساختمان ها لوله کشی آن می باشد. بنابراین اگر لوله و اتصالات بکار رفته در ساختمان از کیفیت پایینی برخوردار باشد ،هم در هنگام نصب و اجراء پرتی زیادی داشته و هم در آینده ای نزدیک ،خسارت های سنگینی را به ساختمان و نمای آن وارد می کند. به این منظور استفاده از لوله و اتصالات با کیفیت ،یکی از مهمترین بخش های زیربنایی ساختمان بشمار می رود. در ادامه این مقاله شما را با بهترین و با کیفیت ترین و همچنین مقرون به صرفه ترین لوله و اتصالات بازار ایران آشنا خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از لوله و اتصالات اصل

اگر کوچکترین نشتی در لوله های آب وفاضلاب ساختمان اتفاق بی افتد ،حداقل خسارت آن تخریب نمای ظاهری ساختمان می باشد و این خسارت بسیار سنگین و جبران آن باعث هدر رفت هزینه و راحتی و زمان می شود ،پس ضرورت استفاده از لوله و اتصالات اصلی در اینجا معلوم می شود.

تشخیص لوله و اتصالات اصل

  1. استفاده از لوله کشی ماهر و با تجربه
  2. استفاده از لوله های برند و معتبر بازار
  3. تحقیق و بررسی هنگام انتخاب لوله و اتصالات اصل
  4. قیمت لوله و اتصالات اصل
  5. انتخاب لوله استاندارد و ضمانت دار
استفاده از لوله کش ماهر و با تجربه

یکی از بهترین راه های تشخیص لوله های اصل ،استفاده از یک لوله کش و استاد کار ماهر و با تجربه می باشد.یک لوله کش ماهر و با تجربه می تواند در انتخاب لوله و اتصالات اصل شما را یاری کرده و با توجه به نصب های خود و شناخت از محصولات ،تجربه خود را در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از لوله های برند و معتبر بازار

یکی دیگر از ساده ترین راه ها برای انتخاب لوله و اتصالات اصلی، انتخاب یک برند معتبر می باشد. بهترین و با سابقه ترین سازندگان لوله و اتصالات با کیفیت ، تمامی استانداردهای روز را پاسکرده و تمامی فاکتور های وزارت بهداشت و صنایع را دارا می باشدو جزعی از شرکت های شناخته شده بازار تولید می باشد، ما به معرفی کلی چند شرکت در ادامه می پردازیم:

  • شرکت گیتی پسند گلپایگان  : برند آذین لوله  و نیو پایپ و نیوفلکس از تولیدات این شرکت می باشد.
  • شرکت لوله گستر گلپایگان
  • شرکت پلیمر گلپایگان
  • شرکت یزد پلیمر
  • شرکت پلیران
  • شرکت لوله و اتصالات وحید
  • شرکت شهراب گستران اروند
  • شرکت سوپر پایپ اینترناشنال
  • شرکت کوشان اتصال
  • شرکت اتصالات تهران

شرکت های فوق سالیان دراز است که جزعی از بهترین سازندگان لوله و اتصالات داخل کشور می باشند و کیفیت آن ها را هر لوله کش ماهر و فروشنده با تجربه ایی تایید می کند.همچنین شرکت های فوق انواع مختلف لوله های آب و فاضلاب و حتی گاز را تولید می کنند.

تحقیق و بررسی هنگام انتخاب لوله و اتصالات اصل

یکی دیگر از روش های انتخاب لوله و اتصالات اصلی و معتبر ، کسب اطلاعات و تحقیق در مورد انواع لوله و اتصالات می باشد.پرس و جو از کسانی که محصولات معتبر را خریداری و استفاده نموده اند میتواند یکی از راه های انتخاب باشد.

قیمت لوله و اتصالات اصلی

یکی از فاکتور های لوله و اتصالات مرغوب ،قیمت آن ها می باشد.برند های بی کیفیت زیادی در بازار هستند که به صورت غیر استاندارد در حال تولید لوله و اتصالات می باشند و هزینه آن ها ظاهراً مقرون به صرفه می باشد ولی هیچگونه استانداردی نداشته و باعث خسارت به ساختمان می شود . ممکن است که برند های اصلی کمی هزینه بالایی داشته باشند ولی در عوض هزینه تعمیر و نگهداری را پایین آورده و هزینه های جانبی پایین ترین نسبت به لوله های فیک دارند.پس قیمت خیلی پایین بعضی از محصولات ممکن است باعث ضرر شما گردد.

انتخاب لوله استاندارد

لوله هایی که کیفیت استاندارد معتبر بر روی بدنه آن ها حک شده است،نشان از مرغوبیت کالا است البته باید از شرکت سازنده و یا فروشگاه معتبر استعلام گردد تا مورد تضمین قرار گیرد.

لوله و اتصالات استاندارد مخصوص آب

لوله های آبرسانی به چند گروه تقسیم بندی میشوند که عبارتند از لوله های سفید تک لایه، لوله پنج لایه و لوله های پلی اتیلن سه لایه به چندبرند خوب بازار اشاره می کنیم:

  1. نیوپایپ
  2. سوپر پایپ
  3. ایزوپایپ
  4. آذین لوله
  5. یزد لوله
  6. یزد بسپار

لوله های پنج لایه یکی از بهترین لوله های آبرسانی ساختمان ها می باشد که طول عمری بالغ بر ۱۰۰ سال داشته و قیمت آن ها کمی بیشتر از لوله های سفید تک لایه و سه لایه می باشد .لوله های سفید تک لایه و سه لایه نیز از لوله های خوبی می باشد و طول عمر حدوداً ۵۰ سال را داشته و قیمت آن ها کمتر از لوله ۵ لایه ها می باشد.

لوله و اتصالات استاندارد مخصوص فاضلاب

لوله و اتصالات فاضلابی در دو گروه اصلی پلیکا و پوش فیت تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • لوله گستر گلپایگان
  • یاس گلپایگان
  • PG گلپایگان
  • گلسار گلپایگان
  • پارس سمنان
  • پلیران تک لایه
  • پلیران سایلنت
  • وحید تک لایه
  • وحید سه لایه
  • یزد لوله
  • یزد بسپار
  • نیک بسپار
  • نیوفلکس

پلیکا ها هزینه پایین تری نسبت به پوش فیت ها داشته ولی در عوض پوش فیت ها هم سرعت نصب بالاتری داشته و هم طول عمر بیشتری نسبت به پلیکا ها دارند و کیفیت آب بندی آن ها بالاتر از پلیکا ها می باشد به این صورت که در انبساط ها و انقباض های شدید از آبندی آن ها کاسته نمی شود .

لوله و اتصالات استاندارد مخصوص گاز

از لوله و اتصالات استاندارد مخصوص گاز میتوان لوله های  API و لوله های مانیسمان رده ۲۰ نام برد که هر دو از لوله های خوب می باشند به شرطی که برند های خوب آن تهیه شود.لوله های فشار قوی پلی اتیلن نیز برای گاز استفاده می شود که در بیرون ساختمان ها کاربرد دارد و در داخل ساختمان کارایی ندارد. لوله و اتصالات درزدار امین و بدون درز امین یکی از برند های خوب بازار می باشد.

تشخیص لوله واتصالات اصلی و مرغوب کمی زمان بر می باشد ولی با انتخاب لوله و اتصالات اصلی کیفیت لوله کشی ساختمان بالا رفته و راحتی و آسایش را برای ساکنین به ارمغان می آورد.

دقت در انتخاب لوله و اتصالات اصلی

در انتخاب لوله و اتصالات باید کمال دقت را انجام دهیم و از مراکزی خریداری و تهیه شوند که اصالت داشته و جنس اصلی را ارائه دهند.لوله و اتصالات اصلی هم طول عمر بالایی داشته و هم از لحاظ زیست محیطی آلودگی پایینی دارد و به محیط زیست صدمه وارد نمی کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لوله و اتصالات اصلی ،بهداشتی بودن و سازگاری با بدن انسان می باشد .به اینگونه که مواد خام سمی در این لوله ها بسیار ناچیز بوده و نمی تواند به انسان ها صدمه بزند.

در انتخاب لوله و اتصالات ،مخصوصاً برای مصارف آب آشامیدنی حتماً از برند های اصلی و مورد تایید سازمان بهداشت استفاده گردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن